TENIS DE CAMP

Program
Sambata Duminica
Faza grupelor
Faza eliminatorie

Regulament

Structura: 1 Baiat si 1 Fata


Scorul într-un game

 

Game-ul standard

Scorul într-un game standard se ține după cum urmează cu scorul servantului anunțat primul:

Niciun punct — “zero”

Primul punct — “15”

Al doilea punct — “30”

Al treilea punct — “40”

Al patrulea punct — “Game” cu excepția cazului în care fiecare echipă a câstigat trei puncte și scorul va fi “Egalitate”. După “Egalitate” scorul va fi “Avantaj” pentru echipa care a câstigat următorul punct. Dacă aceeași echipă câstigă de asemenea următorul punct, acea echipă câstigă “Game”-ul; dacă echipa adversă câștiga următorul punct, scorul este din nou “Egalitate”. O echipă trebuie să câștige două puncte consecutive imediat după “Egalitate” pentru a câstiga “Game”-ul.

 

Tie-break

În tie-break, scorul se ține “Zero”, “1”, “2”, “3”, etc. Prima echipă care câstigă șapte puncte câstiga “Game”-ul si “Set”-ul, cu condiția să fie o diferență de două puncte față de oponenți. Dacă este necesar, tiebreak-ul va continua până această diferență este realizată. Jucătorul care urmează la serviciu va servi primul punct al tie-break-ului. Urmatoarele două puncte vor fi servite de oponenți (jucătorul echipei adverse care urmează la serviciu). După aceasta fiecare echipă va servi alternativ câte două puncte până la sfârșitul tie-break-ului (alternanța la serviciu în fiecare echipă va continua în aceeași ordine ca în timpul acelui set). Echipa al cărui rând a fost să servească prima în tie-break va fi primitor în primul game al setului următor.

 

 

Scorul

Se va juca doar un set. In faza grupelor setul va fi câștigat de echipa care aduna prima 4 game-uri. În cazul în care exista egalitate 3-3 se va juca tie-break. În faza grupelor, setul va fi câștigat de echipa care câștigă prima 6 game-uri. În cazul în care exista egalitate 3-3 se va juca tie-break.

 

 

Servant și primitor

Echipele vor sta de-o parte si alta a fileului. Servantul este cel care pune mingea în joc pentru primul punct. Primitorul este jucătorul care este gata să returneze mingea servită de către servant.

 

 

Alegerea părții de teren și a serviciului

Alegerea părții de teren si alegerea de a fi servant sau primitor în primul game va fi decisă de o tragere la sorți înainte de începerea încălzirii. Echipa care câștigă tragerea la sorți poate alege:

  • Să fie servantă sau primitoare în primul game al meciului, caz în care oponenții vor alege partea de teren pentru primul game al meciului; sau
  • Partea de teren pentru primul game al meciului, caz în care oponenții vor alege să fie servanți sau primitori în primul game al meciului; sau
  • Să ceară oponenților să aleagă din posibilitățiile de mai sus.

 

 

Schimbarea părții de teren

Jucătorii trebuie să schimbe partea de teren la sfârșitul primului, al celui de-al treilea și la fiecare următor număr impar de game-uri al fiecărui set. De asemenea jucătorii trebuie să schimbe partea de teren la sfârșitul fiecărui set în afara cazului în care numărul de game-uri din acel set este par, caz în care jucătorii vor schimba partea de teren la sfârșitul primului game al setului următor. Într-un tie-break jucătorii trebuie să schimbe partea de teren după fiecare șase puncte.

 

 

Mingea în joc

În afara cazului în care este anunțată o greșeală la serviciu (“fault”) sau o rejucare (“let”) mingea este în joc din momentul în care servantul lovește mingea și rămâne în joc până la deciderea punctului.

 

 

Mingea atinge o linie

Dacă o minge atinge o linie, se consideră că a atins terenul delimitat de acea linie.

 

 

Mingea atinge o anexa permanentă

Dacă mingea în joc atinge o anexă permanentă după ce a atins terenul corect, jucătorul care a lovit mingea câstigă punctul. Dacă mingea în joc atinge o anexă permanentă înainte de a atinge terenul, jucătorul care a lovit mingea pierde punctul.

 

 

Ordinea la serviciu

La sfârșitul fiecărui game standard, primitorul va deveni servant și servantul va deveni primitor pentru game-ul următor. La dublu, echipa care urmează să servească în primul game al fiecărui set va hotarî care din jucători va servi în acel game. În mod similar, înaintea începerii celui de-al doilea game oponenții lor vor hotarî care jucător va servi în acel game. Partenerul celui care a servit în primul game va servi în al treilea game iar partenerul celui care a servit în al doilea game va servi în al patrulea. Această alternanță va continua până la terminarea setului.

 

 

Serviciul

Imediat înainte de a începe mișcarea de serviciu, servantul trebuie să se afle în repaus cu ambele picioare în spatele liniei de fund și între extensiile imaginare ale semnului de mijloc și liniei laterale. Atunci servantul va arunca mingea din mână în orice direcție și va lovi mingea cu racheta înainte ca mingea să atingă pământul. Mișcarea de serviciu este terminată în momentul în care racheta jucătorului lovește sau ratează mingea.

 

 

Executarea serviciului

Când servește într-un game standard servantul trebuie să stea alternativ în spatele jumătăților terenului, începând cu jumătatea dreaptă a terenului în fiecare game. Într-un tie-break serviciul se va executa alternativ din spatele jumătăților terenului, cu primul serviciu din jumătatea dreaptă a terenului. Mingea servită trebuie să treacă peste fileu și să atingă careul de serviciu diagonal opus înainte de a fi returnată de primitor.

 

 

Greșeala de picior

În timpul mișcării de serviciu, servantul nu va:

  • Schimba poziția mergând sau alergând, doar ușoare mișcări ale picioarelor fiind permise
  • Atinge cu oricare din picioare linia de fund
  • Atinge cu oricare din picioare suprafața din afara extensiei imaginare a liniei laterale
  • Atinge cu oricare din picioare extensia imaginară a semnului de mijloc.

 

 

Greșeala la serviciu

Serviciul este greșit (fault) dacă:

  • Servantul încalcă regulile anterioare
  • Servantul ratează mingea în încercarea de a o lovi
  • Mingea servită atinge o anexă permanentă sau un stâlp de fileu înainte de a atinge terenul
  • Mingea atinge servantul sau partenerul servantului, sau orice obiect de îmbrăcăminte sau echipament al servantului sau partenerului acestuia.

 

 

Al doilea serviciu

Dacă primul serviciu a fost greșit (fault), servantul va servi din nou, fară întârziere din spatele aceleiași jumătăți de teren de unde a fost servit primul serviciu greșit, în afara cazului în care primul serviciu s-a executat din jumătatea de teren greșită.

 

 

Când se servește & primește

Servantul nu va servi până când primitorul nu este gata de joc. În orice caz, primitorul trebuie să joace în ritmul rezonabil al servantului și să fie pregătit să primească într-un timp rezonabil de când este gata servantul. Primitorul care încearcă să returneze serviciul este considerat gata de joc. Dacă se demonstrează că primitorul nu a fost gata de joc serviciul nu poate fi anunțat ca greșit.

 

 

Rejucarea la serviciu

Un serviciu se rejoacă dacă:

  • Dacă mingea servită atinge fileul, chinga sau banda și este în alta privință bună sau dacă, după ce atinge fileul, chinga sau banda, atinge primitorul sau partenerul primitorului sau orice lucru pe care îl poartă sau îl ține înainte de a atinge terenul
  • Mingea este servită când primitorul nu este gata de joc. În cazul unei rejucări, acel serviciu nu trebuie considerat, iar servantul trebuie să servească din nou, dar un serviciu rejucat nu anulează o greșeală la serviciu anterioară.

 

 

Jucătorul pierde punctul

Punctul este pierdut dacă:

  • Jucătorul face două greșeli consecutive la serviciu;
  • Jucătorul nu returnează mingea în joc înainte de a cădea de două ori consecutiv
  • Jucătorul returnează mingea în joc în așa fel încât lovește pământul sau un obiect în afara terenului corect
  • Jucătorul returnează mingea în așa fel încât, îninte de a cădea, lovește o anexă permanentă
  • Jucătorul în mod deliberat conduce sau prinde mingea în joc pe rachetă sau o atinge deliberat cu racheta mai mult de o dată
  • Jucătorul sau racheta, indiferent dacă este în mâna jucătorului sau nu, sau orice poartă sau ține jucătorul atinge fileul, stâlpii de fileu, coarda sau cablul metalic, chinga sau banda sau terenul adversarului în orice moment când mingea este în joc
  • Jucătorul lovește mingea înainte de a trece fileul
  • Mingea în joc atinge jucătorul sau orice poartă sau ține jucătorul, cu excepția rachetei
  • Mingea în joc atinge racheta când nu este ținută de jucător
  • Jucătorul schimbă în mod deliberat forma rachetei în timp ce mingea este în joc
  • Când ambii jucători ai echipei ating mingea în timp ce o returnează.

 

 

O returnare bună

Este o returnare bună dacă:

  • Dacă mingea atinge fileul, stâlpii, coarda sau cablul metalic, chinga sau banda, cu condiția să treacă peste oricare din ele și să lovească suprafața de joc în terenul corect
  • După ce mingea în joc lovește suprafața de joc în interiorul terenului corect, sare sau este dusă de vânt înapoi peste fileu, iar jucătorul se întinde peste fileu și joacă mingea în terenul corect
  • Mingea este returnată prin exteriorul stâlpilor atât peste cât si sub nivelul părții superioare a fileului, chiar dacă atinge stâlpii, cu condiția să lovească suprafața de joc în interiorul terenului corect
  • Racheta jucătorului trece peste fileu după ce jucătorul a lovit mingea în partea sa de teren și lovește suprafața de joc în terenul corect
  • Jucătorul lovește mingea în joc, care lovește o alta minge care stătea pe suprafața de joc în terenul corect.

 

 

Incomodare

Dacă un jucător este incomodat în a juca punctul de o acțiune deliberată a adversarului, acel jucător va câștiga punctul. În orice caz, punctul trebuie rejucat dacă un jucător este incomodat în a juca punctul de o acțiune neintenționată a adversarului sau de ceva în afara controlului jucătorului.

 

 

Corectarea erorilor

Erorile descoperite trebuie corectate după cum urmează:

  • Într-un game standard sau tie-break, dacă un jucător servește din jumătatea greșită a terenului, eroarea trebuie corectată imediat ce a fost descoperită și servantul va servi din jumatatea corectă de teren în concordanță cu scorul. O greșeală la serviciu facută înainte de descoperirea erorii va ramâne valabilă.
  • Într-un game standard sau tie-break, dacă jucătorii sunt în părțile de teren greșite, eroarea trebuie corectată imediat ce a fost descoperită și servantul va servi din jumătatea corectă de teren în concordanță cu scorul.
  • Dacă într-un game standard un jucător servește în afara rândului jucătorul care trebuia să servească va servi de îndată ce eroarea este descoperită. Dacă s-a încheiat un game înainte să se descopere eroarea ordinea la serviciu va ramâne cea modificată.
  • Greșeala la serviciu făcută de oponent înainte de a se descoperi eroarea nu va rămâne valabila. La dublu, dacă partenerii aceleiași echipe servesc în afara rândului o greșeală la serviciu făcuta înainte de descoperirea erorii va ramâne valabilă.
  • Dacă un jucător servește în afara rândului într-un tie-break și eroarea este descoperită după ce un număr par de puncte au fost jucate, eroarea trebuie corectată imediat. Dacă eroarea este descoperită după ce un număr impar de puncte au fost jucate ordinea la serviciu va ramâne cea modificată. O greșeală la serviciu făcută de oponent înainte de a fi descoperită eroarea nu va ramâne valabilă. La dublu, dacă partenerii aceleiași echipe servesc în afara rândului o greșeală la serviciu facută înainte de descoperirea erorii va ramâne valabilă.
  • Într-un game standard sau tie-break la dublu, dacă este o eroare în ordinea primirii, aceasta va ramâne modificată până la terminarea game-ului în care a fost descoperită eroarea. La următorul game în care vor fi primitori în acel set partenerii iși vor relua ordinea inițială la primire.
  • Dacă mingile nu sunt schimbate în succesiunea corectă, eroarea trebuie corectată atunci când echipa care ar fi trebuit să servească cu mingi noi este următorul îndreptățit să servească într-un nou game. Ulterior mingile trebuie schimbate în așa fel încât numărul de game-uri dintre schimburile de mingi să fie cel inițial stabilit.
  • Mingile nu trebuie schimbate în timpul unui game.



Jocul continuu

Ca principiu, jocul trebuie să fie continuu, din clipa în care începe meciul (când este pus în joc primul serviciu al meciului) până când se termină.

Între puncte, un maximum de 20 de secunde sunt permise. Când jucătorii schimbă partea de teren la sfârșitul unui game, un maximum de 90 de secunde sunt permise. Oricum, după primul game al fiecărui set și în timpul unui tie-break jocul trebuie să fie continuu și jucătorii trebuie să schimbe partea de teren fară timp de odihnă. La sfârșitul fiecărui set va fi o pauză de set de maximum 120 de secunde. Timpul maxim începe din momentul în care se termină un punct până când primul serviciu este lovit pentru următorul punct.

Dacă, din motive în afara controlului jucătorului, îmbrăcămintea, încălțămintea sau echipamentul necesar (excluzând racheta) este stricat și necesită o înlocuire, jucătorului îi poate fi acordat un timp suplimentar rezonabil pentru a remedia problema.

Nu se va acorda timp suplimentar unui jucător pentru a-și recupera condiția fizică. În orice caz, un jucător suferind de o problemă medicală tratabilă are dreptul la o pauză medicală de trei minute pentru tratarea acelei probleme medicale. Un număr limitat de pauze de toaletă / schimbare de ținută poate fi permis, dacă este anunțat înainte de competiție.

Organizatorii competiției pot acorda o pauză de odihnă de 10 minute dacă este anunțat înainte de competiție. Această pauză de odihnă poate avea loc după al treilea set într-un meci disputat după sistemul “cel mai bun din 5 seturi” sau după al doilea set într-un meci disputat după sistemul “cel mai bun din 3 seturi”.

Timpul de încălzire trebuie să fie de maximum 5 minute, în afara cazului în care organizatorii competiției au decis altfel.

 

 

Punctaje

Meci jucat – 1 punct

Victorie meci – 2 puncte

Locul 1 – 10 puncte

Locul 2 – 7 puncte

Locul 3 – 4 puncte

Locul 4 – 3 puncte

 

Clasament
#TBD
#TBD
#TBD
#TBD